Thursday, April 4, 2013

...Mimpi,,Realiti atau Ilusi???...

Assalamualaikum w.r.t...

Alhamdulillah, dapat lagi kte sedar dari dunia tdor pada mlm tadi hehe. Macam mane tdor? Ade mimpi ke? atau tdor mati xsedar pe2 hehe...

Aurora kuat mimpi...
Arini mimpi ade orang datang meminang. Semalam mimpi akad nikah. Before ni mimpi berjumpe dgn kawan yang sudah menggal dunia. Ye, saya memang seorg yg kuat mimpi. kadang2 mimpi yg merepek yg xmasuk akal. kadang2 mimpi berjumpe dgn kwn yg lme xcontect. dan kadang2 mimpi yg mempunyai makne tersirat. Mcm mne mimpi yg tersirat 2. Kemungkinan Allah ingin memberi petunjuk kepada kita tentang sesuatu perkara itu. Tapi jgn salah faham plak, saya ni org biasa je. Bukan lah macam ahli sufi yang sentiasa mendapat petunjuk dari mimpi. Mungkin mimpi2 saya itu juz kebetulan tuk diri saya je. Contohnye saya pernah mimpi melahirkan anak. Sgt comel anak itu tapi rugi dalam mimpi 2 suami sy xde hehe...Saya assume yg mimpi 2 maybe Allah nak bagi sesuati pada saya. dan Alhamdulillah memang betul assumption saya. xlama lepas 2 saya mendapat rezki kerje yg sgt bagus tuk diri saya.  

Mimpi mainan tidor...
Mimpi jmpe antu? jmpe org yg xdikenali? mimpi jatuh katil? mimpi kene tembak? mimpi macam la.. Mimpi ni kadang2 best gak. situasi macam drama pn ade gak. kdg2 mimpi ni wat kite gembire, sedih..pernah x kite mimpi menanges n ble sedar air mata memng dah kuar...

Apa itu mimpi..??
Search kat google terjumpe satu definisi mimpi yg menyatakan bahawa mimpi adalah gambaran, pemikiran dan perasaan yg dialami ketika tidor dan berkait rapat dengan kehidupan harian. Mungkin juga mimpi 2 adalah angan2 kite dan itu adalah juz ilusi semata2. 

Perempuan kuat mimpi...
Mengikut kajian yg boleh dipercayai, perempuan adalah golongan yg kuat bermimpi ketika tidor. Ini disebabkan oleh otak perempuan masih lagi aktif ketika tidor manakala otak kebanyakan lelaki akan berehat dan tidak aktif ketika tidor. Sbg seorg permpuan, I agree for this statement. Perempuan lebih byk berfikir compare laki. Berfikir smpai tuk long term. Tidor pn berfikir dan 2 yg menyebabkan mimpi merepek2. 

Kadang2 de mimpi yang bermakna tuk kite. Dan ade yang juz kebetulan je. So, xpayah la tuk mempercayai sgt mimpi2 yg kononnye memberi makna pada kite. Contohnya, mimpi cabut gigi-ade ahli keluarga yg ditimpa musibah. Tidak perlulah utk mempercayai sgt maksud mimpi2 tidor ini. Sekadar nak tahu xpe la. Bagi sape2 yg kuat mimpi 2 jgn la tkut. Mimpi itu best hehe..tapi berjaga-jaga lah dgn mimpi uoll smue....=)
Wassalam....

0 comments:

Post a Comment