Saturday, June 8, 2013

..Terlintas,,kalau........

Assalamualikum w.r.t w.b.t

Malam semalm buka fb..dapat satu citer. 
Ustaz Azhar Idrus datang masjid Sungai Besar??
Dalam hati rasa ruginya x pergi huhu...almaklumlah memang dari dulu teringin dengar ceramah yang live depan2 dari ustaz azhar ni....

Dalam fikiran saya terlintas satu perkara...
Dulu zaman sekolah kat johor kita bebas nk pergi mana2. Yela, duk sorg2 berdikari kan. Disebabkan bebas kita kene mengikut ke arah yang benar. Dulu nak g dengar ceramah kt masjid mudah. Ada kawan2 yang teman pergi, ada transpot senag nak bergerak. Tapi kadang2 mudahnya dalam kehidupan tak guna sepenuhnya juga. Kuliah agama x pergi juga. Kita manusia biasa yang wat salah dan bayak kekurangan gak.

Sekarang menghabiskan masa dengan duduk dirumah.
 Hanya mendengar ceramah2 agama kt tv n ternet je. Memang susah nak keluar dengar ceramah secara live. Sebabnya xde kawan tuk jadi teman dgr ceramah 2. Maklumlah kawan semua duduk jaoh2 dah keje. mak dgn bapak pn xboleh nak bergerak keluar sekarang. So memang susah sikit untuk bergerak keluar.

Bersama imamku...
Dalam fikiran saya mungkin dah masanya utk saya berteman dengan seseorang yang sentiasa berada disisi saya. Iaitu imam saya. Saya tahu itu semua adalah keje Allah. Utk bertemu dgn imam saya. Saya hanya mampu berusaha dgn berdoa supaya bertemu dgn imam yang telah Allah telah tetapkan utk saya. Utk umur saya yg sudah 24 tahun nape nak kawen??
saya perlukan dia utk sy cakap kpd die...
"Abang, jom pergi ceramah kat masjid."
"Abang, jom puasa sunat esok"
"Abang, jom sembahyang sama2."
"Abang bangun solat. dah masuk waktu ni"
"Abang, jom kuar pergi jalan2"

Betapa indahnya dapat pergi kemasjid bersama-sama dengan 'Abang'. Betapa bahgianya dapat keluar berjalan2 bersama dgn 'Abang'. Bagi saya cukup lah waktu utk berjalan2 dgn kawan. Kadang2 kita xtahu apa kata2 dari orang ramai. Takut boleh buat fitnah lak. Takut org ckp budak2 skg ni asyik berjalan je..Kalau ada suami selamat lah...

belek2 kat fb terjumpa note drpd saya sendiri yg dh berkurun2...tajuknya
Mengapa seoarng lelaki perlu mencari seorang guru sebagai isteri??
1. Hidup berjadual
2. Dedikasi, komited dan penuk komitmen
3. Tidak boleh menipu dan berpeleseran
4. Terapi melepaskan tekanan
5.Byk cuti sekolah
6. Penampilan
Bagi saya semue 2 bergantung pada individu.

Last word dari saya. Jodoh adalah anugerah Allah yg sgt bernilai. Dengan jodoh kita akan lagi lebih kuat. Dengan jodoh kita akan lagi bahgia. Dengan jodoh kita akan rasa lebih diberkati. So, utk bertemu dgn jodoh bukan mudah. Usaha dan berserah kepada yang menetapkan jodoh kita...
Amin 

0 comments:

Post a Comment