Saturday, August 22, 2009

....DariKu UntuMu....


BUKAN MUDAH…
MELUKIS PELANGI DILANGIT YANG TERTINGGI,
TANPA HADIR GERIMIS DAN SINAR MENTARI,
DAN MENGIRINGI.........
BUKAN MUDAH…MEMILIKI MUTIARA KASIH,
TANPA DISELAMI LUBUK HATI NURANI,
KE DASAR YANG PALING DALAM.

Assalamualaikum wrt.wbt.
Alhamdulillah, brsyukur kte kpd Allah kerna dpt kte brtemu lg didlm ~Aur0Ra~… pada 10/7/2009 2.35 am ku terbaca satu coretan dr laman web iluvislam yg brtajuk Coretan Untuk Bakal Isteri. Ku trtarik dgn coretannya itu…sungguh trsentuh hati wanitaku ini,,,hehehe….tbe2 ku terasa ingin membalas coretannya itu…tp ayatku tidaklah sehebat beliau,,,hehehe


Waalaikumsalam wrt.wbt.
Khas utk mu,bakal suamiku…

Sungguh tersntuh ati ku ble membace coretan mu itu. Ku trtarik ingin membalas kata-kata mu itu. Meskipun ku sedar ku bukan lah yg trbaik utk mu. Imanku tidaklah sekuat Sumaiyah,ilmuku tidaklah sehebat Aisyah dan budi pekertiku tidaklah sebaik Fatimah Azzahrah namun ku tahu setiap manusia mempunyai kelemhn dan kekuatan pd diri mereka. Perempuan zaman skrg sukar tuk melihat kebaikannya spt mencari mutiara didasar lautan yg disebalik batu2 yg menutupinya namun lelaki juga begitu. Sukar tuk mencari lelaki yg sehebat Ali,Umar…lelaki2 yg berani menegakkan kalimah Allah namun ku yakin wahai bakal suamiku,kau adalah insan yg berani brjuang membela agama Allah.

Ku juga mahukan pertemuan pertama kelihatan sempurna. Tidak dicampuri dan dicacati dengan kemaksiatan..jmpe brdua-duaan,brpegang tangan. Ku yakin kau adalah insan yg mampu mengajar ku erti Islam yg sebnr,,cinta yg sebnr,suci dan murni yg mnjadikanku seorg isteri yg solehah,,yg mampu mendidik anak2 kita kearah keredhaan Allah.
Ku spt mu juga, mempunyai hati remaja yg mencari cinta yg sbnr. Cinta dari seorg hamba Allah yg brnama lelaki. Sbnrnye pintu hatiku sukar tuk menerima cinta seorg lelaki tetapi ku yakin ku akan menerima cinta mu dgn sepenuh hatiku. Ku akan berusaha sentiasa mengingatimu dalam doaku tuk kesejahteraan mu.

Walaupun kau akan memberi nafkah kepadaku tetapi ku tidak akan melihat hartamu dan kemewahanmu tuk hdp brsamaku. Pe yg penting dariku agamamu mampu membimbingku dan seterusnya kasih sygmu mampu membahagiakanku. Walaupun dirimu lemah tuk membimbingku, ku akan memberimu ruang dan masa tuk belajar segala-galanya dan ku akn memberi sokongan terhadap dirimu seterusnya akan memberi tunjuk ajar kpd dirimu wahai bakal suamiku. Ku juga tidak melihat pd paras rupamu,cukuplah hatimu cantik tuk diriku dan sedaplah mata tuk ku melihat mu.

Rasulullah s.a.w pernah bersabda, "Seorang wanita itu dinikahi kerana empat; kerana harta, kerana keturunannya, kecantikannya dan agamanya. Maka hendaklah diutamakan yang beragama, nescaya kamu berbahagia."
Dalam hadith ini, wanita juga mempunyai hak dlm mencari pasangannya. Ku juga spt dirimu,menjadikan syara’ sbg pendinding antara kita,,menjadikan akad nikahmu sbg cop halal tuk lbh mendekatiku. Terciptanya dirimu juga dari tulang rusuk kiri diriku. Kuharap tulang rusukku ini lurus kerna ku tahu dirimu adalah yh terbaik tuk diriku. Doaku agar ku brsabar dalam mencari cinta darimu kerana diriku juga ingin melengkapi sebahagian dari agamaku.
Khas dariku, bakal suamiku.

Akhirnye dpt jugak ku menghabiskan coretan ku ini,,huhuh…pe yg ku tulis ini dr keikhlasan hatiku dan tiada kaitan kpd sesiapa pn xkish la yg hdp ataupn yg dh meninggal dunia…sekiranya ku tersilap kata itu adalah kelemahanku sndiri..
Akhir kalam dariku,,
“hargailah ksh syg itu ketika ia brsama kita, jgnlah ada perasaan menyesal ble ia pergi meninggalkan kita..hubungan yg baik dalah brmula dari hati yg ikhlas dan jujur. Ingatlah,meyayangi org yg meyayangi diri kita lbh brmakna dr meyaangi org yg kita sayangi…”

Renung2kan dan selamat brpuasa….;)
wassalam

0 comments:

Post a Comment